loading...
پزشکی و درمان
panah بازدید : 13 سه شنبه 14 فروردین 1403 نظرات (0)
واژن چیست؟

واژن لوله‌ یا کانالی بین قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنان و دهانه رحم است. می‌توان گفت واژن مهم‌ترین عضو در رابطه جنسی، بارداری، قاعدگی و زایمان است. خون قاعدگی در طول دوره شما و نوزادان در هنگام تولد از آن خارج می‌شوند. همچنین برقراری رابطه جنسی و عبور اسپرم‌ها به داخل رحم از طریق مهبل انجام می‌شود.

آناتومی واژن

آناتومی و ساختار واژن کاملا ارتجاعی و عضلانی است و دیواره‌های آن از چین‌های زیادی تشکیل شده است. همه این چین‌ها به واژن اجازه می‌دهند که وقتی فشار به طرفین وارد می‌شود (مانند زمانی که سر نوزاد از آن عبور می‌کند) مانند آکاردئون کشیده و منبسط شود. همچنین ساختار کشسانی آن به شما این امکان را می‌دهد که لذت جنسی را تجربه کنید.

ترشحات از طریق دیواره‌ها آزاد می‌شوند تا ناحیه را خصوصا هنگام برانگیختگی جنسی مرطوب نگه دارند. دیواره مهبل همچنین قادر به جذب برخی از مواد مانند داروها، کرم‌های هورمونی یا داروهای ضد بارداری است.

بخش‌های داخلی و خارجی واژن

واژن (vagina) فقط یک عضو مهم از اندام تناسلی زنان است و استفاده از آن برای تمام قسمت‌ها یک اشتباه رایج است. قسمت داخلی واژن از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

آناتومی واژن

غدد بارتولن: غدد بارتولن دو غده کوچک زیر پوستی، نزدیک دهانه واژن شما هستند. وقتی تحریک می‌شوید، این غدد مایعی را آزاد می‌کنند که ناحیه تناسلی خارجی شما را مرطوب می‌کند.

دهانه یا دهلیز: لوله واژن که از بخش خارجی اندام تناسلی زنان تا دهانه رحم ادامه دارد، به شکل یک سوراخ در بخش خارجی قابل مشاهده است. این سوراخ دقیقا در قسمت پایین لابیای مینور و مابین مجرای ادرار و مقعد قرار دارد و به آن دهلیز یا دهانه واژن گفته می‌شود. هر چیزی که وارد مهبل شما می‌شود یا از آن خارج می‌شود، باید از دهانه یا دهلیز عبور کند. از جمله آلت تناسلی، خون قاعدگی، نوزاد، تامپون‌ها، اسباب بازی‌های جنسی و غیره.

غدد اسکین (Skene): این غدد که به آن‌ها پارایورترال یا غدد پروستات زنانه نیز می‌گویند، در دو طرف دهانه مجرای ادرار شما قرار دارند. آن‌ها هم در طول انزال زنانه ترشحاتی را آزاد می‌کنند.

پرده بکارت: پرده بکارت معمولا یک تکه بافت حلقه‌ای شکل است که دهانه واژن شما را احاطه کرده و معمولا فقط در قسمت پایین دهانه واژن شما قرار دارد.

دهانه رحم: دهانه رحم بخشی است که درست بین واژن و رحم شما قرار دارد و شبیه یک دونات با یک سوراخ کوچک در وسط است. این سوراخ رحم و مهبل شما را به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود خون قاعدگی خارج شود و اسپرم وارد شود.

اگر انگشتان، آلت تناسلی یا اسباب‌بازی جنسی را وارد مهبل کنید، معمولاً می‌توانید دهانه رحم خود را در انتهای آن احساس کنید. دهانه رحم شما واژن را از بقیه بدن شما جدا می‌کند، بنابراین چیزهایی مانند تامپون یا سایر اشیاء نمی‌توانند از آن عبور کنند.

سایر ارگان‌های داخلی دستگاه تناسلی زنانه شامل رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها است که توضیح آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد.

بخش خارجی اندام تناسلی زنانه که بیرون از واژن قرار دارد، فرج نامیده می‌شود. فرج از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

بخش خارجی vagina

لابیا ماژور: لبه‌های بیرونی و بزرگتر اطراف واژن با نام لابیا ماژور شناخته می‌شود. لابیا یک لایه محافظ چربی است که توسط پوست و مو پوشانده شده و از ورودی مهبل محافظت می‌کند.

لابیا مینور: لایه محافظتی دوم است که از کلیتوریس شروع شده وتا دهانه واژن ادامه دارد.

کلیتوریس: تکه کوچک کلیتوریس که از بیرون قابل مشاهده است دقیقا در نوک لابیا داخلی قرار دارد. کلیتوریس با 8000 پایانه عصبی بسیار حساس است و برای بسیاری، تحریک آن بهترین راه برای رسیدن به ارگاسم است.

مجرای ادرار: این منفذ کوچک، جایی که ادرار خارج می شود، درست زیر کلیتوریس است. دیدن آن سخت است و واقعاً نمی‌توانید چیزی را در آنجا احساس کنید.

واژن چیست؟

panah بازدید : 17 دوشنبه 13 فروردین 1403 نظرات (0)

مشاهده انواع بواسیر با عکس می‌تواند به شما در تشخیص این بیماری کمک کند. اکثر بیماران مبتلا به هموروئید هنگام مواجهه با علائم و نشانه‌های این بیماری، ممکن است آن را با عارضه‌های دیگر اشتباه بگیرند. در این مقاله از درمان کلینیک با شکل ظاهری و عکس بواسیر خارجی، خفیف، ترومبوزه، داخلی و بیرون زده آشنا می‌شوید:

عکس بواسیر خفیف زنان و مردان

بواسیر خفیف به نوعی از بیماری گفته می‌شود که در مراحل اولیه قرار دارد و علائم آن جزئی است. شناسایی و درمان به موقع این بیماری اهمیت بسیاری دارد، زیرا تعلل در درمان باعث می‌شود بیماری در مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری داشته و درمان آن نیز به همین نسبت پیچیده‌تر شود. علائم هموروئید در زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد.

عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه

با مشاهده تصویر بواسیر خارجی درمی‌یابیم که آسیب دیدن رگ‌های زیر پوست اطراف مقعد منجر به بروز این نوع هموروئید می‌شود که با ایجاد تورم در اطراف و بیرون مقعد و درگیر کردن اعصاب این ناحیه می‌تواند درد، سوزش و خارش زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند. اجابت مزاج خشک یا همان یبوست یکی از عوامل موثر در تشدید درد و ناراحتی این نوع هموروئید است.

همچنین در عکس بواسیر ترومبوزه می‌بینید که این عارضه هم در حقیقت همان هموروئید خارجی یا داخلی است که به شکل کیسه‌ای پر از خون در بیرون از مقعد دیده می‌شود و معمولا دردناک و آزار دهنده است.

این نوع هموروئید باید هرچه سریع تر درمان شود تا زندگی فرد را مختل نکند. با مشاهده تصاویر هموروئید می‌توانید نوع ترومبوز این بیماری را به راحتی تشخیص دهید.

عکس بواسیر داخلی

ایجاد آسیب در مویرگ‌های داخل کانال مقعد، بواسیر داخلی را ایجاد می‌کند که به دلیل کم بودن نشانه‌های ظاهری، تشخیص آن کمی سخت تر است. شایع‌ترین نشانه این نوع هموروئید، خونریزی مقعدی به خصوص هنگام دفع مدفوع است و بسته به اینکه هموروئید داخلی درجه چند است علائم آن نیز تغییر می‌کند.

https://omigo.ir/post/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%9B-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-atzo

panah بازدید : 23 دوشنبه 21 اسفند 1402 نظرات (0)

درمان گیاهی فیستول

بیماری فیستول مقعدی نوعی ارتباط غیر طبیعی مقعد با روده و نواحی اطراف آن است. در حالی که همیشه توصیه می‌شود برای این بیماری به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید و در صورت نیاز با جراح فیستول مشورت کنید، درمان‌های گیاهی و خانگی برای فیستول نیز گاهی اوقات می‌تواند به کاهش علائم و بهبود شرایط شما کمک کند.
بیماری فیستول مقعدی نوعی ارتباط غیر طبیعی مقعد با روده و نواحی اطراف آن است. در حالی که همیشه توصیه می‌شود برای این بیماری به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید و در صورت نیاز با جراح فیستول مشورت کنید، درمان‌های گیاهی و خانگی برای فیستول نیز گاهی اوقات می‌تواند به کاهش علائم و بهبود شرایط شما کمک کند.

فیستول مقعدی بیشتر در اطراف مقعد یا در ناحیه پرینه ایجاد می‌شود. علائم شامل خروج مداوم عفونت و ترشحات از مقعد، احساس درد یا تورم مقعد و عفونت‌های دستگاه ادراری است.

درمان فیستول با لیزر و جراحی تنها راه‌های از بین بردن این بیماری هستند، زیرا باید عفونت تخلیه و مسیر بیماری ترمیم شود.

درمان گیاهی فیستول مقعدی

همانطور که اشاره کردیم، درمان گیاهی فیستول و استفاده از دارو برای برطرف کردن این بیماری بطور ریشه‌ای، ممکن نیست. اما استفاده از این روش‌های گیاهی در برخی از موارد می‌تواند به کاهش علائم بیماری، از جمله عفونت ایجاد شده یا درد و خونریزی کمک کند. برخی از روش‌های گیاهی برای درمان فیستول مقعدی به این شرح است:

روغن درخت چای

این روغن به دلیل خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی آن مشهور است و به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان گیاهی فیستول مقعد شناخته می‌شود. می‌توانید از روغن درخت چای به عنوان یک پماد طبیعی استفاده کنید. این روغن را همانند ضماد بر روی فیستول استعمال نمایید و پس 20 دقیقه ناحیه را شستشو دهید.

میخک برای درمان گیاهی فیستول

میخک یک ضد باکتری فوق العاده است. این گیاه سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و به عنوان یک پاک کننده طبیعی روده بزرگ عمل می‌کند. میخک همچنین از بروز عفونت های انگلی در بدن شما جلوگیری می کند. پودر میخک را در آب معمولی بریزید و بجوشانید و برای طعم دادن به چای زنجبیل اضافه کنید. این به تسکین علائم فیستول کمک می‌کند.

چای زنجبیل

چای زنجبیل یک درمان گیاهی قدیمی است که دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد و درد، حالت تهوع و یبوست را درمان می‌کند. همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و بدن شما را در برابر عفونت فیستول مقاوم می‌کند. 2 یا 3 بار در روز چای زنجبیل میل کنید.

درمان گیاهی فیستول با روغن پونه کوهی

شما می‌توانید به سادگی از خواص تسکین دهنده و درمانی روغن پونه کوهی برای درمان فیستول خود استفاده کنید. این به تقویت ایمنی و از بین بردن باکتری‌های مضر اطراف مقعد شما کمک می‌کند. همچنین تورم اطراف مقعد را کاهش می‌دهد و از خونریزی جلوگیری می‌کند، علائمی که افراد مبتلا به فیستول مقعدی آن را تجربه می‌کنند.

درمان خانگی فیستول

برای کاهش عفونت، التهاب، درد و سایر علائم فیستول مقعدی، ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی می‌تواند موثر باشد:

حمام سیتز: حمام سیتز یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای درمان علائم فیستول مقعدی است که شامل تحریک، تورم، درد و التهاب می‌باشد. نشستن در تشت آبگرم برای کاهش علائم بیماری باید دو تا سه بار در روز انجام شود.

رژیم غذایی متعادل: از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید و مصرف غلات کامل، سبزیجات سبز برگ، میوه ها، گوشت بدون چربی و فیبر را افزایش دهید تا دفع آسان داشته باشید.

هیدراته بمانید: برای جلوگیری از فیستول مقعدی، باید آب کافی در طول روز بنوشید. با جلوگیری از یبوست و ایجاد مدفوع نرم، نیاز به زور زدن هنگام دفع مدفوع را کاهش می‌دهد.

بهداشت فردی را رعایت کنید: بعد از هر بار اجابت مزاج دست‌های خود را بشویید. حفظ تمیزی حمام می‌تواند به جلوگیری از فیستول کمک کند.

درمان فیستول در خانه

panah بازدید : 25 یکشنبه 13 اسفند 1402 نظرات (0)
عمل جراحی کیست مویی

هدف از عمل جراحی کیست مویی، تخلیه و برداشتن بافت عفونی تشکیل شده در زیر پوست و ترمیم محل است. عمل کیست مویی برایتان ترسناک است؟ به دنبال راه درمان کیست مویی بدون جراحی هستید؟ متاسفانه برای جلوگیری از عودهای مکرر این بیماری، جراحی تنها راه است و استفاده از داروها و روش‌های خانگی فقط درمان را به تعویق می‌اندازد.

البته برای افرادی که از تیغ جراحی هراس دارند، عمل سرپایی کیست مویی با لیزر بهترین گزینه است. زیرا بدون بیهوشی و در زمانی حدود 20 تا 30 دقیقه انجام می‌شود و احتمال عود بیماری در این روش بسیار پایین است.

جراحی کیست مویی با توجه به شدت پیشرفت بیماری با روش‌های باز، بسته، فلپ، لنسینگ و عمل سرپایی لیزر انجام می‌شود که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد:

کیست مویی چیست؟ کیست پیلونیدال یک کیسه کوچک است که از داخل پوست به بالا می‌چسبد و معمولا در نزدیکی استخوان دنبالچه در بالای چین باسن قرار دارد. این کیست‌ها می‌توانند حاوی مو، قطعات پوست و سایر بافت‌ها باشند.

فیلم عمل کیست مویی

در فیلم زیر با نجوه حراحی سینوس مویی به روش بسته آشنا خواهید شد:

عمل کیست مویی باز

این جراحی معمولا در بیمارستان و با بیهوشی یا بی حسی نخاعی (کمر به پایین) انجام می‌شود و ممکن است نیاز به یک روز بستری باشد.

عمل کیست مویی باز

در مرحله اول پزشک با ایجاد برشی تخم مرغی شکل در دهانه مجرای سینوس، چرک، مو و مواد زائد تشکیل شده در زیر پوست را بطور کامل تخلیه می‌کند.

بسته به میزان پیشرفت عفونت، این برش می‌تواند بسیار کوچک یا حتی اندازه یک کف دست باشد.

پس از شستشو و تمیز کردن کامل مجرای سینوس، پزشک محل برش را بخیه نمی‌زند و داخل آن را با گاز پر می‌کند تا به مرور زمان از داخل ترمیم شود. این امر برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل کیست مویی است. حتی اگر عفونت ایجاد شود، به دلیل باز بودن زخم می‌توان متوجه آن شد و عفونت را تخلیه کرد.

در روش جراحی باز کیست مویی احتمالا درد بیشتری را متحمل می‌شوید و میانگین زمان برای بهبودی کامل زخم را می‌توان 6 تا 8 هفته تخمین زد.

جراحی کیست مویی به روش بسته

این روش هم مشابه جراحی باز، با بیهوشی یا بی حسی نخاعی انجام می‌شود. اما پس از تخلیه کامل سینوس مویی، برش ایجاد شده با بخیه بسته می‌شود. به همین دلیل سرعت بهبود محل جراحی کیست مویی در روش بسته بیشتر است، اما احتمال عفونت محل جراحی هم در این روش افزایش می‌یابد.

جراحی بسته کیست مویی

رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت بعد از عمل کیست مویی مثل مصرف آنتی بیوتیک برای تکمیل روند درمان کیست مویی بسیار مهم است.

panah بازدید : 23 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)
آلت تناسلی مردانه

آلت تناسلی اصلی‌ترین اندام تناسلی مردانه است که علاوه بر اندام جنسی، بخشی از سیستم دستگاه ادراری مردانه را تشکیل می‌دهد. این عضو برخلاف تصور بسیاری از افراد ماهیچه نیست و یک بافت اسفنجی دارد که هنگام نعوظ با خون پر می‌شود. آلت تناسلی در مردان حاوی مجرای ادرار است که نه تنها اسپرم را به خارج از بدن حمل می‌کند، بلکه ادرار را از مثانه نیز هدایت می‌کند.

آناتومی دستگاه تناسلی مرد

دستگاه تناسلی مرد از اندام‌های جنسی خارجی (خارج از لگن) و داخلی (داخل لگن) تشکیل شده است. اندام‌های جنسی خارجی که معمولاً مردانه نامیده می‌شوند عبارتند از آلت تناسلی، کیسه بیضه و بیضه‌ها. اندام‌های جنسی داخلی شامل اپیدیدیم، پروستات، وزیکول‌های منی، وازدفران و مجرای ادرار است. در این مقاله فقط به بررسی آلت تناسلی مردان که عضو خارجی از دستگاه تناسلی است می‌پردازیم:

دستگاه تناسلی مردان

عملکرد آلت تناسلی مردان چیست؟

آلت تناسلی عضو خارجی دستگاه تناسلی مردانه است. دو کارکرد اصلی دارد:

آمیزش جنسی: در طول تحریک جنسی خون داخل آلت تناسلی مرد جمع می‌شود و نعوظ ایجاد می‌شود. پس از انزال، مایع منی از طریق منفذ خارجی مجرای ادرار خارج می‌شود. در نهایت، آلت تناسلی کوچک شده و به حالت عادی برمی‌گردد.
خروج ادرار: آلت تناسلی نقش مهمی در دفع ادرار دارد. ادرار را از مثانه به منفذ خارجی مجرای ادرار می‌برد و در آنجا از بدن دفع می‌شود.

ساختار آلت تناسلی مردانه با عکس

آلت تناسلی مردانه را می‌توان از نظر آناتومیک به سه قسمت تقسیم کرد:

آناتومی آلت تناسلی مردانه

ریشه: نزدیک‌ترین و ثابت‌ترین قسمت آلت تناسلی که شکم و لگن منتهی می‌شود.
بدنه (شفت): قسمت میانی از ریشه تا کلاهک آلت تناسلی که شکل لوله‌ای دارد و مجاری ادرار و اسپرم‌ها در آن قرار دارد.
کلاهک آلت تناسلی: بالاترین قسمت که شکل مخروطی دارد و شامل دهانه مجرای ادرار است که به آن روزنه خارجی مجرای ادرار می‌گویند.

اندازه و سایز طبیعی آلت تناسلی

معمولا آلت تناسلی در مردان تا سن 20 سالگی رشد می‌کند. بسیاری از مردان آرزو می‌کنند که آلت تناسلی‌شان بزرگ‌تر باشد، در حالی که در واقع آلت تناسلی با اندازه طبیعی دارند. طبق مطالعات، اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان از آنچه افراد تصور می‌کنند کوچکتر است. سایز نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ بین 12 تا 15 سانتی متر می‌باشد.

سایز آلت تناسلی مردان

با این حال چند مطالعه در دهه گذشته انجام شده است که در آنها اندازه‌گیری آلت تناسلی توسط متخصصان سلامت با استفاده از روش‌های استاندارد انجام شده است. با توجه به این مطالعات، اندازه‌های متوسط آلت تناسلی در حالت‌های مختلف آن‌ها عبارتند از:

  • طول در حالت شل: 9.16 سانتی متر (3.61 اینچ)
  • طول در حالت شل و کشیده: 13.24 سانتی متر (5.21 اینچ)
  • طول در حالت نعوظ: 13.12 سانتی متر (5.17 اینچ)
  • دور آلت تناسلی شل: 9.31 سانتی متر (3.67 اینچ)
  • دور آلت تناسلی در حالت نعوظ: 11.66 سانتی متر (4.59 اینچ)

panah بازدید : 25 دوشنبه 23 بهمن 1402 نظرات (0)

معمولا علت جوش‌های نزدیک مقعد و باسن، انسداد فولیکول‌های مو، عادت‌های بد زندگی روزمره یا یک عارضه دیگر است.

  • مسدود شدن منافذ: منافذ حاوی چربی و منافذ طبیعی روی سطح پوست قابل مشاهده است. در صورتی که غدد چربی روی پوست بیش از حد فعال باشند، منجر به افزایش میزان سبوم ترشح شده و مسدود شدن منافذ می‌شود. اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، باعث ایجاد جوش در مقعد می‌شود.
  • باکتری‌های ناشی از فعالیت جنسی یا مدفوع: باکتری‌های بیماری‌زا با سیستم ایمنی واکنش می‌دهند و باعث فعال شدن فعالیت‌ها در غدد چربی می‌شوند.
  • تغییرات در سطوح هورمونی: افزایش ترشح هورمون منجر به افزایش ترشح سبوم عمدتاً در دوران بلوغ، قاعدگی، زنان باردار، افراد تحت استرس و غیره
  • محصولات شیمیایی: استفاده از محصولات بهداشتی، شستشوی نادرست فضای خصوصی
  • تغذیه و سبک زندگی: غذاهای حاوی چربی، قند و لبنیات تصفیه شده زیاد بخورید.
  • لباس نامناسب: پوشیدن لباس‌های تنگ یا پوشیدن لباس زیر خیس

آیا جوش مقعد همان آبسه است؟

آبسه یکی از دلایل ایجاد جوش در ناحیه مقعد است که با مسدود شدن غدد و تجمع چرک و عفونت در زیر پوست ایجاد می‌شود. از مهم‌ترین علائم آبسه مقعدی علاوه بر تورم و التهاب می‌توانیم به درد شدید و قرمز شدن ناحیه اشاره کنیم.

درمان آبسه مقعدی فقط با تخلیه عفونت توسط پزشک و جراحی و لیزر آبسه ممکن است، بنابراین باید از تخلیه چرک در خانه پرهیز کنید.

بیماری‌های مشابه جوش مقعد

در ادامه عارضه‌هایی را بررسی می‌کنیم که ممکن است در ابتدا با جوش مقعد اشتباه گرفته شوند. این عارضه مشابه جوش، خود به خود برطرف نمی‌شوند و برای درمان نیاز به مراقبت، مصرف دارو و گاهی جراحی و لیزر دارند.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

مشاهده جوش و برآمدگی در انتهای ستون فقرات و بالای مقعد می‌تواند نشانه ابتلا به کیست مویی باشد. این عارضه به دلیل برگشت مو و اجمع باکتری و عفونت در زیر پوست ایجاد می‌شود و در مراحل ابتدایی علائم آن بسیار جزئی است. در حالیکه به مرور عفونت سینوس گسترش می‌یابد و تورم، درد و التهاب زیادی ایجاد می‌کند.

درمان کیست مویی با دارو و روش‌خانگی ممکن است بطور موقت علائم را کاهش دهد، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره علائم برمی‌گردند. معمولا تنها راه درمان کیست مویی، تخلیه مواد زائد و عفونت در زیر پوست است که با جراحی و لیزر کیست مویی امکانپذیر است. تعلل در درمان این عارضه باعث پیشرفت عفونت این بیماری می‌شود و روند درمان را پیچیده‌تر می‌کند.

بواسیر یا جوش مقعد؟

زمانی که عروق مقعد متورم شده و دچار آسیب و پارگی می‌شوند، فرد به بواسیر مبتلا شده است. بنابرایت مشاهده زائده متورم در داخل و اطراف مقعد می‌تواند به دلیل ابتلا به هموروئید باشد. هموروئید ممکن است با علائمی مثل درد، سوزش، خارش و خونریزی مقعدی همراه باشد.

word image 43454 2

زگیل مقعد

زگیل مقعد یک بیماری مقاربتی شایع است که با برقراری رابطه جنسی منتقل می‌شود و عامل آن ویروس اچ پی وی است. برخی از انواع این ویروس باعث ایجاد زگیل در نواحی تناسلی، مقعد و دهان می‌شوند. ممکن است زائده‌های ایجاد شده گاهی با جوش مقعد اشتباه گرفته شوند، اما در صورتی که بعد از مدتی از بین نرفتند، لازم است با پزشک مشورت کنید.

کورک یا جوش چرکی

جوش‌های سرسفید و چرکی که در ناحیه مقعد ایجاد می‌شوند را کورک می‌نامند. این جوش‌ها گاهی به اندازه یک جوش کوچک و گاهی بسیار بزرگتر هستند. این عارضه بیشتر در جاهایی که مو رشد می‌کند ایجاد می‌شود. اگر بعد از مدتی کورک تخلیه نشد یا علائم آن مثل درد و عفونت بیشتر شد، باید به پزشک مراجعه کنید.

https://healthmag.blogix.ir/post/16/%D8%B9%D9%84%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF

panah بازدید : 31 جمعه 13 بهمن 1402 نظرات (0)

اگر نگران درد مقعدی هستید که پس از یک یا دو روز از بین نمی‌رود، ممکن است یک بیماری زمینه‌ای علت آن باشد. در این مقاله، علل اصلی درد مقعد را یک به یک بررسی خواهیم کرد. همچنین به گزینه‌های درمان درد مقعدی و علت زمینه‌ای آن هم خواهیم پرداخت.

درد مقعدی چیست؟

درد مقعدی دردی است که در داخل یا اطراف مقعد و راست روده ایجاد می‌شود. ایجاد تورم، ضایعات و خونریزی از رکتوم اغلب با درد مقعدی همراه است. اگرچه ممکن است از مشاوره پزشکی برای این موضوع خجالت بکشید، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این علامت رایج بسیاری از شرایط پزشکی مختلف است و اغلب به راحتی قابل درمان است.

شما می‌توانید در هر زمانی از شبانه روز و در حین هر فعالیتی درد مقعدی را تجربه کنید و همچنین ممکن است در هنگام نشستن یا خوابیدن نیز بروز کند.

علائمی که همراه با درد مقعد بروز پیدا می‌کند:

به غیر از درد مقعدی، باید به علائم زیر هم توجه داشته باشید:

  • درد در داخل و اطراف مقعد
  • درد و ناراحتی در هنگام دفع مدفوع
  • خارش، توده، تورم و ضایعات در اطراف مقعد
  • خونریزی در هنگام، قبل یا بعد از اجابت مزاج
  • احساس سوزش و نبض دردناک هنگام دفع مدفوع
  • ترشح یا خونریزی قابل توجه در لباس زیر

دلایل درد در مقعد

بسیاری از شرایط مختلف می‌توانند باعث درد در ناحیه مقعد و راست روده شوند، اما بسیاری از این موارد جدی نیستند و درد باید به طور طبیعی از بین برود. در اینجا به برخی از علل شایع و روش‌های درمان آن‌ها اشاره می‌کنیم:

آسیب جزئی (تروما)

صدمات جزئی در ناحیه مقعد و رکتوم بسیار رایج است و می‌تواند در حین فعالیت بدنی مانند ورزش و مقاربت جنسی رخ دهد. اگر اشیاء و سایر اعضای بدن به شدت از طریق مقعد وارد راست روده شوند، می‌تواند پوست حساس ناحیه را پاره کند و باعث درد و گاهی خونریزی شود.

این آسیب‌ها همچنین می‌توانند در طول فعالیت‌های سریع و شدید که بدون محافظت کافی از ناحیه پرینه شما انجام می‌شوند، مانند اسب‌سواری، جت اسکی یا هرگونه سقوط و تصادف رخ دهند.

اگر با ضربه ای مواجه شده اید که به شما درد مقعدی می‌دهد، یا اگر جسمی وجود دارد که مقعد شما را مسدود کرده است، سعی نکنید خودتان آن را برطرف کنید و فوراً از یک متخصص کمک پزشکی بخواهید.

هموروئید

بواسیر یا هموروئید زمانی رخ می‌دهد که وریدهای مقعد و راست روده متورم می‌شوند.  یکی از اولین نشانه‌های هموروئید، درد مقعدی همراه با خارش، تورم، خونریزی، توده‌ها و ضایعات پوستی است.

آن‌ها می‌توانند زمانی رخ دهند که فشار بیش از حد در طول اجابت مزاج وارد شود.نشستن طولانی مدت در توالت، رژیم غذایی کم فیبر، بلند کردن ناگهانی اجسام سنگین و یبوست مزمن یا اسهال همگی می‌توانند منجر به هموروئید شوند.

گاهی هموروئید به خودی خود یا با روش‌های درمان خانگی بهبود می‌یابد و بسیاری از مردم حتی متوجه وجود آن نمی‌شوند. در غیر اینصورت باید از روش‌های پزشکی مثل جراحی و لیزر برای درمان بواسیر کمک بگیرید.

شقاق مقعد

پارگی، بریدگی یا ترک در پوشش مقعد یا کانال مقعدی به عنوان شقاق مقعدی شناخته می‌شود. این عارضه می‌تواند به دلیل یبوست، فعالیت بدنی، بیماری‌های مقاربتی (STDs)، بارداری و زایمان و چندین بیماری دیگر رخ دهد. آنها بسیار شایع هستند و در بیشتر موارد به طور طبیعی بهبود می‌یابند. علائمی که باید مراقب آن‌ها بود عبارتند از درد مقعد، به ویژه در هنگام اجابت مزاج، خون هنگام دفع مدفوع، و ضایعات یا ترک‌های قابل مشاهده در اطراف مقعد.

در شش هفته ابتدایی می‌توان با روش‌های خانگی، رژیم غذایی و پماد فیشر را کنترل و درمان کرد، اما بعد از آن تنها راه درمان شقاق با لیزر و جراحی است.

آبسه و فیستول مقعدی

آبسه مقعد، حفره‌ایست عفونی و پر از چرک در كنار مقعد یا ركتوم. فیستول مجرایی است كه زیر پوست تشکیل شده و غدد عفونی مسدود شده را به بخش آبسه شده متصل می‌كند. درمان آبسه در اكثر موارد با تخلیه و جراحی غالبا ضروری است. جراحی هرچند راحت و ساده است ولی بعضی مواقع پیچیده شده و امكان جراحی در چند مرحله وجود دارد.

درمان فیستول در خانه و بدون جراحی ممکن نیست و تنها راه برای از بین بردن این عارضه، تخلیه عفونت فیستول با روش‌های لیزر و عمل جراحی است.

آبسه و فیستول مقعد

بیماری التهابی روده (IBD)

کولیت اولسراتیو (زخم‌های ریز که در اطراف کولون و رکتوم ایجاد می‌شوند) و بیماری کرون (روده ملتهب و دردناک) انواع اختلالاتی هستند که بیماری التهابی روده (IBD) را توصیف می‌کنند.

یک ویروس یا نوعی باکتری می تواند به سیستم ایمنی بدن شما حمله کند و برخی افراد به دلیل ژنتیک یا محرک های محیطی نیز به IBD مبتلا می شوند. به غیر از درد مقعدی، ممکن است هنگام دفع مدفوع، درد در ناحیه شکم، خستگی، اسهال مداوم و خون را تجربه کنید.

عفونت مقاربتی (STI)

برخی از عفونت‌های مقاربتی (STIs) می‌توانند منجر به عفونت‌های باکتریایی یا قارچی شوند و این عفونت‌ها از طریق رابطه مقعدی ایجاد می‌شوند. ممکن است در حین اجابت مزاج متوجه ضایعات و درد در اطراف مقعد و اسپاسم شوید.

انجام رابطه جنسی ایمن می‌تواند به مهار گسترش بیماری‌های مقاربتی مانند تبخال، سیفلیس، کلامیدیا و سوزاک کمک کند.

panah بازدید : 29 شنبه 07 بهمن 1402 نظرات (0)

آیا یبوست مزمن خطرناک است؟

تعداد اجابت مزاج برای هر یک از ما متفاوت است، اما بطور کلی تعداد دفعات “عادی” روده از یک بار اجابت مزاج در روز تا سه بار در هفته متغیر است. اگر مدفوع سه بار در هفته برای شما طبیعی است، نیازی به مداخله نیست. اما اگر حرکات روده شما فقط یک بار در هفته باشد چه؟ یعنی یبوست دارید.

یبوست یکی از شایع‌ترین و معمول‌ترین مشکلات گوارشی است که همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی به راحتی می‌توان آن را درمان کرد. اما زمانی که درمان نشود، بدتر می‌شود و عوارض جانبی زیادی برای شما ایجاد می‌کند. در ادامه عوارض جانبی یبوست مزمن را بررسی خواهیم کرد:

منظور از یبوست مزمن چیست؟

در اینجا ما فقط در مورد یبوست مزمن که مدت زیادی است درمان نشده صحبت می‌کنیم. اگر حداقل دو مورد از علائم زیر را داشته باشید، به طور مزمن دچار یبوست هستید:

  • مدفوع سفت و توده‌ای
  • کمتر از سه بار دفع مدفوع در هفته در سه ماه گذشته
  • احساس تخلیه ناقص و احساس انسداد مقعدی

اگر همزمان یبوست و هموروئید داشتیم چکار کنیم؟

هموروئید رگ‌های خونی متورمی هستند که در داخل یا خارج از راست روده ایجاد می‌شوند. آن‌ها می‌توانند خونریزی کنند و باعث دردناک شدن حرکات روده شوند. اگر بواسیر همراه با یبوست دارید، این امر می‌تواند بسیار دشوار باشد. زیرا حرکات روده شما ممکن است کندتر از قبل انجام شود یا به سختی دفع شود. ترکیب این دو حالت می‌تواند رفتن به دستشویی را به تجربه ای بسیار ناخوشایند تبدیل کند که به درد، سوزش و خونریزی مقعدی همراه است.

با این حال اگر یبوست و هموروئید دارید، مهم است که وقتی احساس دفع دارید، سعی نکنید رفتن به دستشویی را به تعویق بیندازید. انجام این کار می‌تواند فشار بیشتری بر روده وارد کند و در نهایت باعث بدتر شدن هموروئید شود.

درمان یبوست با هموروئید

انجام اقداماتی برای درمان یبوست و هموروئید می‌تواند به کاهش تعداد دفعات بروز هر دو بیماری کمک کند. برخی از روش‌های رفع یبوست و درمان بواسیر در خانه به شرح زیر است. اما در صورتی که طی ۷ الی ۱۰ روز بیماری شما رو به بهبود نرفت و موفقیتی حاصل نشد، نیاز به مراجعه به دکتر هموروئید است.

حمام سیتز یا آبگرم: حمام‌های آب گرم، چه در وان کاملاً پر یا در حمام نشسته، می‌توانند به درمان خانگی هموروئید و تسکین خارش، سوزش و اسپاسم عضلانی اسفنکتر کمک کنند.

کمپرس سرد یا یخ برای درمان بواسیر در خانه: خنک کردن ناحیه پری مقعد برای چند دقیقه می‌تواند به کاهش درد، ناراحتی و تورم کمک کند.

استفاده از داروها: بسیاری از داروهای موضعی هموروئید بدون نسخه در دسترس هستند. برای برخی افراد، اینها به تسکین موقت علائم کمک می‌کنند.

رعایت بهداشت مقعد: بعد از رفتن به دستشویی، ناحیه مقعد را به آرامی و به طور کامل تمیز کنید. برخی از افراد ممکن است استفاده از دستمال مرطوب کودک یا شستشوی ناحیه را کمک کنند.

نوشیدن آب زیاد برای سفت شدن مدفوع: استفاده از کرم‌های ضدالتهابی (مانند استروئیدها مانند OTC Preparation H) روی ناحیه برای کاهش خارش و تحریک پوست.

رژیم غذایی پر فیبر: خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا که شامل غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات است که به حجیم شدن مدفوع به طور طبیعی کمک می‌کند و دفع آن را آسان تر می‌کند.

panah بازدید : 31 چهارشنبه 04 بهمن 1402 نظرات (0)

موارد مصرف پماد آنتی هموروئید چیست؟ درمان دارویی و استفاده از پماد بواسیر یا پماد آنتی هموروئید اولین خط درمان هنگام ابتلا به بیماری شایع هموروئید است که اکثر مبتلایان از آن استفاده می‌کنند. البته این روش فقط در مراحل ابتدایی و قبل از وخامت بیماری می‌تواند برای کنترل درد، خونریزی، خارش و سوزش مقعد که برای فرد بسیار آزاردهنده است، مناسب باشد و علائم بیماری را کاهش دهد.

بنابراین اگر مدت زیادی از شروع علائم بیماری گذشته باشد، استفاده از پماد آنتی هموروئید و سایر روش‌های درمان بواسیر در خانه، نمی‌تواند به کاهش علائم و درمان قطعی بیماری‌تان کمک کند و باید به سراغ سایر روش‌های درمان هموروئید مثل لیزر و عمل جراحی بروید.

بهترین پماد برای درمان بواسیر داخلی و خارجی

انتخاب بهترین پماد برای درمان بواسیر با توجه به نوع (هموروئید داخلی یا خارجی) و میزان پیشرفت آن باید توسط پزشک تعیین شود تا نتیجه مطلوب در کاهش علائم بیماری حاصل شود. اما بهترین دارو که برای تسکین موقت تورم، سوزش، درد و خارش ناشی از هموروئید استفاده می‌شود، پماد آنتی هموروئید است. این دارو حاوی فنیل افرین و پراموکسین است که با تنگ کردن موقت رگ‌های خونی در ناحیه عمل می‌کند و تورم و ناراحتی را کاهش می‌دهد.

پماد آنتی هموروئید چیست؟

می‌توان گفت پماد آنتی هموروئید یکی از بهترین گزینه‌های درمان بواسیر خارجی و داخلی درجه 1 است که بدون نسخه هم از داروخانه قابل تهیه است، اما توصیه میکنیم حتما با دستور پزشک از آن استفاده کنید. زیرا این دارو در درمان درجات بالاتر بواسیر کارساز نبوده و ممکن است با ایجاد تأخیر در روند بهبودی فرد منجر به تشدید آسیب‌های بافت مقعد و از دست رفتن زمان طلایی در درمان برخی از بیماری‌های جدی گوارشی و مقعدی شود.

پماد آنتی هموروئید، دارویی است که برای مقابله با تحریک و تورم، سوزش، درد و خارش ناشی از هموروئید، کنترل التهاب شدید و تورم مقعد، التهاب راست روده و تورم بعد از جراحی ناحیه استفاده می‌شود.

به یاد داشته باشید که بعد از گذشت یک هفته از مصرف این پماد باید در علائم شما بهبودی حاصل شود، در غیر اینصورت باید به سراغ روش‌های درمان قطعی بواسیر با لیزر و جراحی بروید.

ترکیبات
اصلی ترین ترکیبات این دارو شامل موارد زیر است:

لیدوکایین
هیدروکورتیزون استات
آلومینیوم ساب استات
زینک اکساید
پراموکسین
فنیل افرین که به طور موقت باعث کاهش تورم عروق خونی در ناحیه می‌شود.

این داروی بواسیر با مکانیسم خود تورم و ناراحتی را کاهش می‌دهد. پراموکسین متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده به عنوان بی‌حسی موضعی است. این ماده با اثر بر روی اعصاب پوست به جلوگیری یا کاهش احساس درد و خارش کمک می‌کند.

پماد هموروئید مواد تشکیل دهنده‌ای که دارد به حفظ رطوبت و محافظت از مناطق التهابی کمک می‌کند. برخی از رایج‌ترین این مواد شامل لانولین و گلیسیرین است که یک پوشش محافظ روی ناحیه آسیب دیده ایجاد می‌کنند و در حین مرطوب نگه داشتن آن از ناحیه مقعد ملتهب محافظت می‌نمایند. این ترکیب می‌تواند به کاهش خارش، سوزش و حرکت روده ناراحت کننده کمک کند.

پماد هموروئید فرموله شده است تا برای هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی مؤثر واقع شود و راهی آسان برای تسکین و کاهش علائم هموروئید فرد است. البته استفاده از این پماد برای کاهش علائم هموروئید خارجی رایج تر است و برای نوع داخلی معمولا از شیاف استفاده می‌شود.

panah بازدید : 31 جمعه 29 دی 1402 نظرات (0)

احساس درد و سوزش در داخل و اطراف مقعد می‌تواند دلایل گوناگونی (از تحریک خفیف تا یک ناراحتی شدید) داشته باشد. ممکن است سوزش مقعد را بعد از یبوست، اسهال یا همراه با خونریزی تجربه کنید. با توجه به علت زمینه‌ای، شدت سوزش از خفیف تا شدید متغیر است. بسیاری از افرادی که به این عارضه دچار هستند، از بیان مشکل خود خجالت می‌کشند و به پزشک مراجعه نمی‌کنند. در ادامه به بررسی علل مختلف و راه‌های درمان این عارضه می‌پردازیم:

احتمال بروز سوزش مقعد در تمامی سنین و حتی در کودکان هم وجود دارد. اما جای نگرانی نیست و تنها کاری که باید هنگام رویارویی با چنین مشکلی انجام دهید، مراجعه به دکتر برای تشخیص علت دقیق این عارضه است. عوامل مختلفی مثل عدم رعایت بهداشت، مشکلات روده بزرگ و راست روده مثل بیماری سندروم روده تحریک پذیر، التهاب روده، مصرف محرک‌ها و غذاهای تند، هموروئید، شقاق و پروکتیت را می‌توان عامل ایجاد این عارضه دانست.

چگونه علت سوزش مقعد را تشخیص دهیم؟

قدم اول برای تشخیص علت، مراجعه به یک پزشک جراح عمومی یا پزشک متخصص بیماری‌های مقعد و کولورکتال است. از عادات غذایی گرفته تا شرایط پزشکی مانند بواسیر یا شقاق، می‌توانند عامل سوزش مقعدی باشند. معمولا دکتر با انجام معاینات بالینی عارضه را تشخیص می‌دهد. اما اگر علت دقیق با معاینه قابل تشخیص نبود، انجام آزمایشات و روش‌های تشخیصی کولونوسکوپی، سونوگرافی، سیگموئیدوسکوپی و غیره تجویز می‌شود. در ادامه بصورت جداگانه هر یک از دلایل موثر در ایجاد این عارضه را بررسی می‌کنیم:

بهداشت ناحیه آنال

با توجه به حساسیت بالای مقعد، یکی از نکات مهم رعایت بهداشت این ناحیه است. بهداشت ضعیف و تمیز نشدن پوست اطراف مقعد بطور کامل، می‌تواند باعث تجمع انواع میکروب و باکتری‌ها در این بخش شده و در نهایت تحریکات پوستی و مشکلات سلامتی را به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر استفاده از مواد شوینده شیمیایی مثل صابون و همچنین دستمال مرطوب عطری، ممکن است باعث بروز حساسیت و تحریک پوست این ناحیه شود. نکاتی که برای سلامت و خفظ بهداشت ناحیه مقعد باید رعایت کنید:

  • تمیز کردن مناسب مقعد
  • پرهیز از شستن بیش از حد ناحیه
  • استفاده از دستمال‌های نرم و مرطوب برای خشک کردن ناحیه

بیماری‌های التهابی روده

ممکن است سوزش مقعد به دلیل یکی از بیماری‌های روده مثل بیماری التهابی یا سندروم روده تحریک پذیر، کولیت و غیره ایجاد شده باشد که بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم به راحتی توسط پزشک قابل تشخیص است.

حساسیت غذایی و مصرف محرک‌ها

داشتن عادات غذایی غلط و مصرف محرک‌ها مثل غذاهای تند، کافئین، نوشیدنی‌های الکلی و خوراکی‌های مشابه می‌توانند باعث تحریک آنال و ایجاد التهاب و سوزش در این بخش شوند. البته در این مورد احساس سوزش مقعد بصورت موقتی است و باید بعد از چندروز برطرف شود.

شقاق مقعدی

این عارضه که با نام زخم مقعد هم شناخته می‌شود، معمولا برای بیمار بسیار آزاردهنده و دردناک است. اگر حین اجابت مزاج یا بعد از آن درد و سوزش مقعد را تجربه می‌کنید که با خونریزی همراه است، احتمالا به شقاق مقعد مبتلا شده‌اید. البته به دلیل علائم مشابه این عارضه با هموروئید، باید تشخیص قطعی و انتخاب روش مناسب درمان شقاق را به عهده پزشک بگذارید.

یبوست و خشکی مدفوع

تعداد اجابت مزاج در هر فردی متفاوت است، اما اگر کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج دارید، احتمالا یبوست دارید. حرکات روده دردناک، نیاز به زور زدن هنگام دفع و خارش و سوزش مقعد هم از علائم یبوست هستند.

https://www.vaghtesobh.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-19/224191-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D9%88%D9%85

panah بازدید : 29 دوشنبه 25 دی 1402 نظرات (0)

احساس درد و سوزش در داخل و اطراف مقعد می‌تواند دلایل گوناگونی (از تحریک خفیف تا یک ناراحتی شدید) داشته باشد. ممکن است سوزش مقعد را بعد از یبوست، اسهال یا همراه با خونریزی تجربه کنید. با توجه به علت زمینه‌ای، شدت سوزش از خفیف تا شدید متغیر است. بسیاری از افرادی که به این عارضه دچار هستند، از بیان مشکل خود خجالت می‌کشند و به پزشک مراجعه نمی‌کنند. در ادامه به بررسی علل مختلف و راه‌های درمان این عارضه می‌پردازیم:

احتمال بروز سوزش مقعد در تمامی سنین و حتی در کودکان هم وجود دارد. اما جای نگرانی نیست و تنها کاری که باید هنگام رویارویی با چنین مشکلی انجام دهید، مراجعه به دکتر برای تشخیص علت دقیق این عارضه است. عوامل مختلفی مثل عدم رعایت بهداشت، مشکلات روده بزرگ و راست روده مثل بیماری سندروم روده تحریک پذیر، التهاب روده، مصرف محرک‌ها و غذاهای تند، هموروئید، شقاق و پروکتیت را می‌توان عامل ایجاد این عارضه دانست.

چگونه علت سوزش مقعد را تشخیص دهیم؟

قدم اول برای تشخیص علت، مراجعه به یک پزشک جراح عمومی یا پزشک متخصص بیماری‌های مقعد و کولورکتال است. از عادات غذایی گرفته تا شرایط پزشکی مانند بواسیر یا شقاق، می‌توانند عامل سوزش مقعدی باشند. معمولا دکتر با انجام معاینات بالینی عارضه را تشخیص می‌دهد. اما اگر علت دقیق با معاینه قابل تشخیص نبود، انجام آزمایشات و روش‌های تشخیصی کولونوسکوپی، سونوگرافی، سیگموئیدوسکوپی و غیره تجویز می‌شود. در ادامه بصورت جداگانه هر یک از دلایل موثر در ایجاد این عارضه را بررسی می‌کنیم:

بهداشت ناحیه آنال

با توجه به حساسیت بالای مقعد، یکی از نکات مهم رعایت بهداشت این ناحیه است. بهداشت ضعیف و تمیز نشدن پوست اطراف مقعد بطور کامل، می‌تواند باعث تجمع انواع میکروب و باکتری‌ها در این بخش شده و در نهایت تحریکات پوستی و مشکلات سلامتی را به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر استفاده از مواد شوینده شیمیایی مثل صابون و همچنین دستمال مرطوب عطری، ممکن است باعث بروز حساسیت و تحریک پوست این ناحیه شود. نکاتی که برای سلامت و خفظ بهداشت ناحیه مقعد باید رعایت کنید:

  • تمیز کردن مناسب مقعد
  • پرهیز از شستن بیش از حد ناحیه
  • استفاده از دستمال‌های نرم و مرطوب برای خشک کردن ناحیه

بیماری‌های التهابی روده

ممکن است سوزش مقعد به دلیل یکی از بیماری‌های روده مثل بیماری التهابی یا سندروم روده تحریک پذیر، کولیت و غیره ایجاد شده باشد که بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم به راحتی توسط پزشک قابل تشخیص است.

حساسیت غذایی و مصرف محرک‌ها

داشتن عادات غذایی غلط و مصرف محرک‌ها مثل غذاهای تند، کافئین، نوشیدنی‌های الکلی و خوراکی‌های مشابه می‌توانند باعث تحریک آنال و ایجاد التهاب و سوزش در این بخش شوند. البته در این مورد احساس سوزش مقعد بصورت موقتی است و باید بعد از چندروز برطرف شود.

شقاق مقعدی

این عارضه که با نام زخم مقعد هم شناخته می‌شود، معمولا برای بیمار بسیار آزاردهنده و دردناک است. اگر حین اجابت مزاج یا بعد از آن درد و سوزش مقعد را تجربه می‌کنید که با خونریزی همراه است، احتمالا به شقاق مقعد مبتلا شده‌اید. البته به دلیل علائم مشابه این عارضه با هموروئید، باید تشخیص قطعی و انتخاب روش مناسب درمان شقاق را به عهده پزشک بگذارید.

یبوست و خشکی مدفوع

تعداد اجابت مزاج در هر فردی متفاوت است، اما اگر کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج دارید، احتمالا یبوست دارید. حرکات روده دردناک، نیاز به زور زدن هنگام دفع و خارش و سوزش مقعد هم از علائم یبوست هستند.

پروکتیت (التهاب راست روده)

این بیماری گوارشی در حقیقت ایجاد نوعی تورم و التهاب در بافت داخل روده است که علائمی مثل درد، سوزش و احساس دفع مدفوع بصورت مداوم را ایجاد می‌کند. علت پروکتیت بیماری‌های عفونی، رابطه مقعدی و بیماری‌های التهابی روده است.

اسهال یا مدفوع آبکی

اسهال و مدفوع شل می‌تواند پوشش داخل روده و پوست اطراف مقعد را تحریک کند و باعث بروز علائمی مثل سوزش مقعد شود. اگر در هنگام اجابت مزاج دچار گرفتگی یا گاز معده و روده شوید، درد هنگام مدفوع نیز ممکن است رخ دهد.

چه زمانی برای سوزش مقعد به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر سوزش مقعد بیشتر از چندروز ادامه پیدا کرد و خصوصا اگر با علائم دیگری مثل درد و خونریزی همراه بود، برای تشخیص علت و درمان این عارضه باید به پزشک مراجعه کنید. اگر علت زمینه‌ای با معاینات بالینی قابل تشخیص نباشد، آزمایشات لازم تجویز می‌شود. صرف نظر از علت، صحبت با پزشک به تعیین اینکه کدام درمان‌ها یا تغییرات سبک زندگی در کاهش علائم و بهبود شما موثر است، کمک می‌کند.

panah بازدید : 29 چهارشنبه 20 دی 1402 نظرات (0)

استفاده از داروی زگیل تناسلی مثل پماد و انواع محلول‌ها اولین اقدام مبتلایان است. اگر به این ویروس مبتلا شدید، می‌توانید زیر نظر پزشک و با استفاده از دارو و پماد برای درمان زگیل تناسلی اقدام کنید. پماد و داروی زگیل باید حدود 4 تا 6 هفته بصورت منظم مصرف شود تا زائده‌ها از بین بروند.

همچنین استفاده از داروی زگیل تناسلی همیشه نمی‌تواند به درمان این عارضه کمک کند و گاهی برای درمان قطعی و از بین بردن زگیل تناسلی نیاز به روش‌های جراحی، کرایو و لیزر است.

زگیل تناسلی:

یکی از انواع بیماری‌های منتقله از راه جنسی، زگیل تناسلی است که با اولین رابطه جنسی و از طریق تماس پوست با پوست در نواحی مخاطی منتقل می‌شود. ویروس اچ پی وی شامل انواع مختلفی است که نوع کم خطر آن عامل زگیل تناسلی و انواع پرخطر آن می‌تواند عامل انواع سرطان‌ها مانند سرطان مقعد، دهانه رحم و غیره باشد. پس از ورود این ویروس به بدن امکان از بین بردن آن وجود ندارد، بلکه تنها می توان بیماری را کنترل نمود. عامل این بیماری ویروس hpv یا همان ویروس پاپیلوما انسانی است که با تزریق واکسن گارداسیل یا همان واکسن hpv میتوان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان و زنان

داروهای زگیل تناسلی مردان و زنان به شکل قرص، محلول و پماد در دسترس هستند. قرص‌ها معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس HPV تجویز می‌شوند و محلول و پماد زگیل تناسلی نقش لایه برداری برای از بین بردن زائده‌ها از روی پوست را به عهده دارند. در ادامه با انواع دارو و پماد زگیل تناسلی، نحوه استفاده از آن‌ها و میزان تاثیرگذاری هر یک آشنا خواهید شد:

محلول اسید سالیسیلیک

محلول اسید سالیسیلیک از ترکیب دو ماده اسید و سالیسیلیک تولید شده است و با دارا بودن خاصیت اسیدی می‌تواند نقش عمده ای در حل کردن و از بین بردن زگیل‌ها داشته باشد. این دارو را می‌توان برای 12 هفته و روزانه یک الی دو بار استفاده نمود. توجه داشته باشید که استفاده از این محلول ممکن است همراه با احساس سوزش باشد و تحمل آن برای همه افراد به خصوص کودکان مشکل باشد.

برای استفاده از این داروی موضعی، ابتدا نواحی زگیل‌ها را شسته و خشک کنید. سپس محلول را بر روی ضایعات زگیل استعمال نمایید. از تماس این محلول با نواحی حساس بدن مانند واژن، چشم‌ها، دهان، بینی اجتناب نمایید، زیرا ممکن است باعث ایجاد سوزش شود. برای نتیجه گیری از این درمان به چندین هفته زمان نیاز است.

عوارض اسید سالیسیلیک

از عوارض محلول اسید سالیسیلیک می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • تحریک منطقه
  • سوزش
  • خارش
  • التهاب

در صورت سابقه حساسیت به داروهای سالیسیلات (آسپرین، بروفن، ناپروکسن) از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین مصرف این محلول زگیل تناسلی به بیماران قلبی و مادران باردار و افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.

پماد پودوفیلین برای درمان زگیل

پودوفیلین یک محلول برای درمان زگیل تناسلی است که فقط برای استعمال خارجی است. این دارو دارای خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و با ایجاد نکروز موضعی فعالیت ویروس HPV یا همان عامل زگیل تناسلی را متوقف می‌نماید. در واقع این پماد می‌تواند عمل تکثیر سلولی را متوقف نماید.

عوارض پودوفیلین

از عوارض پودوفیلین می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • سوزش در محل
  • درد و التهاب
  • عوارض گوارشی، خونی و عصبی

پماد آلدارا برای زگیل تناسلی

آلدرا اصلاح کننده پاسخ ایمنی است و در واقع قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. این دارو جهت درمان زگیل‌های تناسلی کاربرد دارد. این داروی موضعی تنها جهت استفاده بزرگسالان و کودکانی با حداقل 12 سال سن کاربرد دارد. همزمان با مصرف این دارو از تماس جنسی بپرهیزید، زیرا که این پماد زگیل تناسلی می‌تواند موجب تضعیف کاندوم و دیافراگم گردد.

مدت زمان استفاده از این دارو 16 هفته تعیین شده است و فرد بیمار می‌تواند با مشورت پزشک 3 بار در هفته یک روز در میان از این دارو استفاده نماید. بهترین زمان برای مصرف این داروی زگیل تناسلی شب‌ها و قبل از خواب است. برای مصرف ناحیه مورد نظر را شسته و خشک کنید و سپس پماد را اعمال نمایید. باید حداقل 6 الی 10 ساعت این دارو بر روی زگیل‌ها بماند و صبح روز بعد شسته شود. بعد از استعمال پماد می‌توانید ناحیه مورد نظر را با گاز بپوشانید و باید از پوشیدن لباس زیر با الیاف غیر طبیعی خودداری نمایید.

عوارض آلدارا

واکنش‌های ناحیه درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی
  • تورم
  • خارش، سوزش، درد
  • ضخیم و زبر شدن پوست
  • پوسته پوسته شدن

همچنین ممکن است تغییراتی در رنگ پوست ایجاد شود و از بین نرود. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، درمان را متوقف کنید و به پزشکتان اطلاع دهید.

قبل از استفاده از هرنوع دارو باید با دکتر زگیل تناسلی مشورت کنید.

پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

panah بازدید : 31 سه شنبه 12 دی 1402 نظرات (0)
زخم مقعدی

زخم مقعد عارضه شایعی است که به شکل یک خراش همراه با التهاب در داخل یا اطراف مقعد و رکتوم ایجاد می‌شود. دلایل ایجاد زخم در مقعد متفاوت است، اما ممکن است همه افراد در دوره‌ای از زندگی خود به آن دچار شوند. این عارضه می‌تواند در سنین مختلف اتفاق بیفتد و علائم آزاردهنده‌ای را برای فرد ایجاد کند.

یکی از عوامل اصلی زخم شدن مقعد را می‌توان یبوست و خشکی مدفوع دانست که با تغذیه مناسب باید تا حد امکان از بروز آن جلوگیری کنید. مشاهده خون در مدفوع، احساس درد مقعد خصوصا هنگام دفع، سوزش و خارش مقعد از علائمی است که افراد مبتلا به زخم مقعدی تجربه می‌کنند.

زخم مقعدی چیست؟

در واقع همان ایجاد پارگی یا خراش در داخل یا اطراف مقعد است که به دلایل گوناگونی اتفاق می‌افتد و بسته به محلی که ایجاد شده، شدت علائم آن متفاوت است. ابتلا به اسهال و یبوست طولانی مدت از اصلی ترین دلایل زخم شدن مقعد به شمار می روند. زیرا ایجاد فشار زیاد در ناحیه رکتوم می‌تواند منجر به بروز آسیب و ایجاد شکاف در ناحیه حساس مقعد شود.

راه‌های درمان زخم مقعد

اولین قدم برای درمان این عارضه، مشخص شدن عامل بوجود آورنده آن است. بعد از معاینه توسط پزشک و تشخیص علت دقیق این عارضه، بهترین روش درمان زخم مقعد پیشنهاد خواهد شد.

درمان زخم مقعدی

استفاده از دارو و پماد

قبل از استفاده از هرگونه دارو، باید با پزشک مشورت کنید. به علاوه با توجه به علت ایجاد زخم ممکن است این عارضه به هیچ عنوان با استفاده از دارو درمان نشود. در ادامه برخی از داروهای موضعی و پمادها که برای درمان زخم مقعدی استفاده می‌شوند را معرفی می‌کنیم، اما عواقب مصرف این داروها بدون تجویز پزشک به عهده شما خواهد بود.

  • پماد تتراسایکلین
  • پماد زینک اکساید
  • پماد آنتی فیشر
  • پماد نیتروگلیسیرین
  • پماد لیدوکائین

درمان زخم مقعدی در خانه

همه ما در ابتدا برای درمان بیماری‌مان به دنبال روش‌های ساده و خانگی هستیم. درمان خانگی زخم مقعد در ابتدای بیماری و در صورتی که خراش سطحی باشد، با رعایت موارد زیر ممکن است اما قطعی نیست:

  • تغییر در عادات غذایی و مصرف کافی فیبر و مایعات
  • افزایش تحرک
  • تنظیم عادات اجابت مزاج
  • استفاده از داروهای موضعی طبق دستور پزشک

لیزر زخم مقعد

درمان زخم مقعد با لیزر یکی از بهترین روش‌های درمان این بیماری است که به دلیل نتایج قطعی و مزایای فراوان مورد استقبال بیماران قرار گرفته است. 

مزایا و معایب لیزر

مزایای لیزر در مقایسه با روش‌های جراحی سنتی بی شمارند که بخشی از آن‌ها را در اینجا عنوان خواهیم کرد:

  • عمل لیزر بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود
  • لیزر بدون ایجاد درد و خونریزی انجام می‌شود
  • بیمار بعد از عمل بلافاصله مرخص می‌شود
  • جای زخم بعد از عمل باقی نخواهد ماند
  • احتمال بازگشت بیماری در این روش نزدیک به صفر است

عمل جراحی

اگر زخم مقعد مزمن باشد، عمل جراحی یکی از راه‌های درمان این عارضه است. این جراحی معمولا با بیهوشی و در بیمارستان انجام می‌شود و بیمار چند روز بستری خواهد بود.

مزایا و معایب جراحی

با توجه به اینکه جراحی در مقایسه با روش لیزر با مشکلات زیادی همراه است، برخی از معایب این روش را در اینجا بررسی می‌کنیم:

  • جراحی با درد و خونریزی و مشکلات بسیار همراه است
  • احتمال بروز عوارض بعد از جراحی وجود خواهد داشت
  • پانسمان زخم و مراقبت های بعد از جراحی برای بیمار دشوار است
  • دوران نقاهت بعد از جراحی حدودا دو هفته است

panah بازدید : 29 شنبه 25 آذر 1402 نظرات (0)

برخی افراد هنگام مواجهه با علائم بواسیر از مراجعه به پزشک سرباز می‌زنند، زیرا تصورشان این است که هموروئید با گذشت زمان و خود به خود درمان می‌شود. در قدم اول برای تشخیص و درمان بواسیر باید حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید. حتی اگر بیماری خفیف باشد، باز هم برای تشخیص درست و استفاده از روش‌های درمان خانگی و دارویی به نظر پزشک نیاز دارید.

آیا راهی برای درمان قطعی بواسیر وجود دارد؟

اکثر مبتلایان به دنبال روش درمان قطعی بواسیر هستند که با انجام آن یکبار برای همیشه از این بیماری خلاص شوند. طبق نظر سنجی از بیماران و مراجعه کنندگان به کلینیک پایتخت، فاکتورهای بهترین و قطعی‌ترین روش درمان از نظر آن‌ها به شرح زیر است:

  • نداشتن عوارض جانبی خطرناک مثل بی اختیاری
  • مراحل درمان آسان و با حداقل درد و ناراحتی
  • کوتاه بودن دوران نقاهت بعد از درمان
  • نداشتن ریسک عود مجدد بیماری
  • هزینه مناسب

با در نظر گرفتن این معیارها، درمان بواسیر با لیزر که بصورت یک عمل سرپایی در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود را می‌توان به عنوان بهترین روش درمان قطعی این عارضه معرفی کرد.

علائم بیماری بواسیر یا هموروئید

به رگ‌های متورم و آسیب دیده ناحیه تحتانی مقعد (رکتوم) که در نتیجه ایجاد فشار در این بخش دچار آسیب شده‌اند، بواسیر (hemorrhoids) گفته می‌شود. افراد در هر سنی ممکن است به این عارضه شایع دچار شوند و این باور که بیماری بواسیر یا هموروئید تنها در افراد مسن ایجاد می‌شود، اشتباه است.

رگ‌های آسیب دیده هموروئیدی می‌توانند در دیواره داخلی یا در خارج و اطراف مقعد بروز پیدا کنند، بنابراین این عارضه با توجه به محل دقیق ایجاد آن به دو نوع هموروئید خارجی و داخلی تقسیم می‌شود. با توجه به اینکه علائم انواع مختلف هموروئید متفاوت است، برای درمان هموروئید خارجی و داخلی هم از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

دلایل اصلی ایجاد این بیماری را می‌توان یبوست، دفع مدفوع سخت، نشستن زیاد، اسهال مزمن، رابطه مقعدی، وزن بالا، ورزش سنگین و هر عاملی که می‌تواند ناحیه مقعد را تحت فشار قرار دهد، عنوان کرد. علائم هموروئید که بیمار با آن مواجه می‌شود، با توجه به محلی که این زائده ایجاد شده متفاوت است. بواسیر خارجی معمولا علائم آزاردهنده تری دارد. اما بطور کلی شایع ترین نشانه‌های این بیماری شامل موارد زیر است:

  • احساس درد زیاد
  • تورم و برآمدگی در ناحیه مقعد
  • خونریزی در زمان دفع مدفوع
  • خارش و سوزش در این ناحیه
  • التهاب و قرمزی

مسئله مهمی که ذهن بیماران را درگیر می‌کند، انتخاب بهترین راه درمان بواسیر است. افراد مبتلا به این عارضه علاوه بر احساس خجالت، به دلیل ترس از جراحی خیلی دیر برای درمان اقدام می‌کنند و باعث پیشرفته شدن بیماری و سخت تر شدن مراحل درمان می‌شوند. اما برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

پزشک بعد از انجام معاینه و تشخیص اینکه هموروئید خارجی یا داخلی است، بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد. بنابراین هرگونه اقدام به درمان باید بعد از انجام معاینات و بررسی‌های لازم توسط پزشک انجام شود. اما لیزر بواسیر بهتر است یا جراحی هموروئید به روش های سنتی؟

درمان بواسیر با لیزر و عمل سرپایی هموروئید (مراحل)

در گذشته تنها راه درمان بواسیر استفاده از تیغ جراحی بود و بیماران ناچار به تحمل درد و مشکلات عمل جراحی بودند. اما در حال حاضر جراحی روشی تقریبا منسوخ شده به حساب می‌آید و کمتر دیده می‌شود که فردی ریسک جراحی و عوارض بعد از آن را بپذیرد. درمان بواسیر با لیزر که امروزه جایگزین روش‌های جراحی سنتی شده، به دلیل نتایج رضایت بخشی که تاکنون داشته مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است.

panah بازدید : 37 یکشنبه 28 اسفند 1401 نظرات (0)
panah بازدید : 25 شنبه 19 آذر 1401 نظرات (0)

طبق تحقیقات انجام شده حدود ۴۰ گونه از ویروس‌های hpv یا پاپیلومای انسانی می‌توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی یا زگیل مقعد در فرد آلوده شوند. اینکه پزشک شما چه درمانی را توصیه می‌کند به مواردی مانند:

تعداد زگیل‌ها، محل قرارگیری، اندازه آنها و ترجیح درمانی شما بستگی دارد. برخی از گونه‌های خفیف زگیل ممکن است به مرور زمان و خود به خود از بین بروند، اما همیشه هم اینطور نیست.

همچنین استفاده از پماد و داروهایی که برای سایر زگیل‌های بدن استفاده می‌شود، به هیچ عنوان برای درمان زگیل تناسلی توصیه نمی‌شود. حتما قبل از استفاده از هرگونه دارو با پزشک مشورت کنید.

در حال حاضر پرکاربردترین روش‌های پزشکی درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان که برای پاکسازی و از بین بردن زائده‌ها از آن استفاده می‌شود به شرح زیر است:

  • انجماد یا کرایوتراپی
  • لیزر زگیل تناسلی
  • جراحی
  • کوتر الکتریکی یا سوزاندن زگیل با جریان الکتریکی

اگر می‌پرسید کدام روش به عنوان درمان قطعی زگیل تناسلی به شمار می‌رود؟ توصیه ما کرایو و لیزر زگیل تناسلی است که در یک یا چند جلسه زائده‌ها را از بین می‌برد.

البته باید بگوییم فردی که به زگیل مبتلا شود، ممکن است برای همیشه این ویروس را در بدن خود داشته باشد، اما گاهی با مصرف دارو و تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال از بین رفتن اچ پی وی بعد از چند ماه یا چند سال وجود دارد.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

برای از بین بردن زگیل تناسلی می‌توان از لیزر استفاده کرد. جراحی با لیزر معمولا در مطب یا کلینیک و توسط پزشک متخصص، بصورت سرپایی و با استفاده از داروی بی حسی انجام می‌شود. این روش به عنوان یک درمان قطعی برای رفع علائم زگیل تناسلی استفاده می‌شود. در روش لیزر با تابش مستقیم اشعه بر روی زائده‌ها، بافت‌های زگیل با جذب اشعه لیزر از بین رفته و ترمیم می‌شوند.

از این روش حتی برای زگیل‌های بزرگ یا تعداد زیاد هم استفاده می‌شود و معمولا یک جلسه برای درمان زگیل‌ با لیزر کافیست.

مزایای درمان با لیزر

  • لیزر با نفوذ به عمق پوست، تاثیر بیشتری در مقایسه با سایر روش‌ها دارد
  • درمان زگیل تناسلی با لیزر در یک جلسه انجام می‌شود
  • این روش بی خطر بوده و عوارض خاصی را به دنبال ندارد
  • لیزر درمانی با بی حسی انجام می‌شود و بدون درد و خونریزی است (شبیه روش کرایو با تاول و زخم‌های دردناک همراه نیست)
  • احتمال بازگشت زائده‌ها در روش لیزر بسیار پایین‌تر از سایر روش‌هاست (البته این موضوع به تقویت سیستم ایمنی و ررابط جنسی بیمار هم بستگی دارد)

معایب لیزر زگیل

  • از بین بردن زگیل تناسلی با لیزر، درمانی برای HPV یا سرطان دهانه رحم نیست
  • درمان زگیل تناسلی واژن، آلت تناسلی یا مقعد با لیزر، فقط برای زائده‌های قابل مشاهده است. HPV ممکن است در بدن شما وجود داشته باشد، اما هنوز علائم قابل مشاهده وجود نداشته باشد.
  • لیزر همچنین نمی‌تواند به درد، خارش یا سایر علائم غیر زگیلی HPV کمک کند.

هزینه لیزر زگیل تناسلی واژن و مقعد

نعرفه و هزینه درمان همیشه اولین دغدغه بیماران است و در انتخاب روش درمانی تاثیر زیادی دارد. با توجه به اینکه لیزر جدیدترین روش درمان زگیل به شمار می‌رود و از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته لیزر استفاده می‌شود، شاید هزینه بیشتری از سایر روش‌ها داشته باشد.

عوامل مختلفی در تعیین هزینه لیزر زگیل تناسلی واژن و مقعد تاثیر گذارند که اندازه زائده‌ها، تعداد و محل قرار گیری آنها از جمله این موارد است. همچنین شرایط بیمار، کلینیک و دستمزد پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید هم در تعیین این تعرفه نقش دارند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو

panah بازدید : 25 شنبه 19 آذر 1401 نظرات (0)
بواسیر که با نام علمی هموروئید شناخته می‌شود یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی است. نام بواسیر قبل از اینکه به عنوان یک بیماری شناخته شود بیشتر شبیه به یک تابو است. درصد قابل توجهی از مبتلایان به این بیماری هیچگاه درباره ی بیماری خود حاضر به صحبت کردن و یا مراجعه به دکتر بواسیر یا هموروئید نیستند و همین موضوع می تواند شرایط این بیماران را روز به روز وخیم تر کند و موجبات پیشرفت آن را فراهم نماید. سوال مهمی که برای اکثر بیماران مطرح می شود این است که برای برای بیماری بواسیر به چه دکتری باید مراجعه کرد؟

دکتر بواسیر در تهران

اگر به دنبال دکتر بواسیر در تهران هستید، کلینیک پایتخت یکی از قدیمی ترین مراکز لیزر بواسیر در تهران است که می‌توانید برای مشاوره و درمان بیماری تان به آن مراجعه کنید. این کلینیک با سابقه ای نزدیک به پانزده سال و با استفاده از روش نوین لیزر، انواع بیماری‌های ناحیه مقعد را در کوتاه ترین زمان و با بهترین نتیجه درمان می‌کند.
کلینیک پایتخت تحت نظر پزشکان متخصص و باتجربه نظیر دکتر علیرضا زارعی و همچنین با انتخاب پرسنل حرفه ای تا کنون توانسته بهترین خدمات درمان بواسیر و سایر بیماری‌های نشیمنگاه را به بیماران ارائه دهد.

سوالاتی که باید از دکتر هموروئید بپرسید؟

بیماری هموروئید می‌تواند مشکلات و ناراحتی‌های زیادی برای فرد به وجود بیاورد و ذهن او را درگیر سوالات متعددی کند. توصیه می‌کنیم در زمان مراجعه به دکتر هموروئید سوالات زیر را بپرسید:آیا هموروئید من درمان خواهد شد؟
دارویی برای درمان بواسیر وجود دارد؟
بهترین و قطعی ترین روش برای درمان هموروئید کدام است؟
آیا به جای عمل بواسیر روش درمانی دیگری وجود دارد؟
آیا پس از درمان امکان بازگشت مجدد وجود دارد؟
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 964
  • بازدید کلی : 1,000